Få et uforpliktende dugnadstilbud...Finn ut hvordan →
Vi vet alle at det å drive idrett eller forening koster penger. Bare utstyret alene kan i enkelte idretter koste flere tusen kroner. Så baller det på seg med utgifter i form av reiser, idrettsarrangementer, cuper eller andre samlinger. Dugnadsportalen har derfor laget en enkel guide der du ved hjelp av noen få valg, kan sette opp en skreddersydd og godt betalt dugnadsaktivitet. Du velger simpelthen hvor mye laget eller foreningen ønsker å tjene, hva du vil tjene penger på, hvor mange dere er og hvilken gruppe du representerer. Enklere blir det ikke! Kort tid etter at du har fylt ut kontakt informasjonen, vil du motta et dugnadstilbud som passer perfekt for ditt idrettslag eller forening. Har du noen spørsmål eller lurer på noe, er det bare å kontakte kundeservice. Vi holder åpent fra 08:00 - 22:00 hver dag.
Idrett gir en flott mulighet til å være aktive og føle seg involvert for barn og voksne i alle aldre. Den kjedelige siden er at kostnadene for deltakelse i flere idretter faktisk kan være så høy at man må trekke seg. Dette viser seg ganske så fremtredende hvis man forsøker å nå høyere nivåer innen sin idrettsgren. Man må ta høyde for kostnadene i forbindelse med hotellopphold og reisevirksomhet, når man vil delta i en turnering. Gjør dugnaden enkel allerede første gangen. Vi vet at du er utrolig opptatt og at det siste du sannsynligvis vil tenke på, er å kjøre i gang en ny runde frivillig arbeid. Derfor lønner det seg å legge en plan som gjør det enklest mulig for deg og ditt lag. Ta for eksempel salg av toalettpapir. Her er det mange som kunne gjort salget mye enklere og mer effektivt.
Salg av toalettpapir - 5 kjappe tips som gir suksess!
1: Samarbeidspartner: Noe av det viktigste er å velge en samarbeidspartner dere kan stole på og som leverer dugnadsprodukter av høy kvalitet. Dere vil derfor ikke miste noen av deres opparbeidede kunder på grunn av et produkt som ikke holder mål. Selv om man kan kjøpe en sekk med like mange doruller til en rimeligere pris, behøver det ikke å være ett godt kjøp av den grunn. Sammenlign hvor mange meter det er på rullen, kvaliteten og mykheten dere egentlig betaler for. Spør også om det er 100% nyfiber slik at dere unngår å selge resirkulert dopapir, som i noen tilfeller kan tette enkelte toaletter. Sjekk også om frakten er gratis i hele Norge.
2: Oversikt: Lag en hovedliste med alle kunder dere har solgt til før, slik at dere kan selge på nytt til de samme kundene. Dere kan også på den måten holde oversikt over hvor mange nye kunder dere skaffer og hvor mange dere mister, ved hver salgsdugnad. Hvis idrettslaget i etterkant vil selge inn et nytt produkt er det bare å bruke oversikts dokumentet til å notere ned hvem som takket ja og de som ikke var interessert. Det finnes flere tilbydere av digitale dokumenter som tillater at flere personer kan redigere.
3: Spør kunden: Når dere leverer ut en ny sekk toalettpapir eller tørkepapir - spør da kundene om de er fornøyd med kvaliteten og prisen de må betale for papiret. På den måten å viser du at du bryr deg om deres meninger og innspill. Kommer kundene med ris eller ros, så skriv ned tilbakemeldingene og informer de andre i gruppen ved neste sampling. Bruk innvendingene til å hele tiden forbedre dere og holde dere oppdatert om kundene syns om aktiviteten.
4: Forklar prisen til kunden: Ved salg av toalettpapir eller tørkepapir kan dere få tilbakemeldinger om at prisen er høyere, enn et eller annet tilbud kunden har sett. Si da gjerne på en hyggelig måte at noe av prisen selvfølgelig er støtten til klubben. Ingen skal vel tro at dere produserer papiret nede på klubbhuset, og selger det uten fortjeneste. Neste avsnitt gjelder da spesielt kunder av Dugnadsportalen (da vi ikke kan vite hvilken kvalitet andre leverer). Avslutt om mulig dette spørsmålet om pris, med at dopapiret er av høy kvalitet og at kunden nå kan kjøpe en sekk av idrettslaget. Da til en tilnærmet pris og kvalitet som kunden ellers måtte betalt på butikken. Selvfølgelig inneforstått med at kunden har fått informasjon om hvor mange meter det er på rullen, og at dere levere høyeste kvalitet 100% myk og lettoppløst nyfiber. På den måten vil kunden ha en bedre forståelse av at prisen faktisk er ganske så rimelig.
5: Premiering: Vi kan vel bare si det som det er - salgsdugnader er ikke det morsomste man kan drive med. Det kan derfor være lurt å gjøre aktiviteten om til en liten konkurranse. Det er da tross alt i hovedsak idrettsfolk det her er snakk om! Det behøver ikke være store premier. Man kan for eksempel gi en fruktkurv til de familiene, eller de utøverne som selger flest sekker. Poenget er ikke at premien trenger å koste mye, men det kan gjøre denne dugnadsaktiviteten mye artigere for de som skal delta.
Ordretelefon
08:00-22:00
45407428